هزینه برگزاری وبینار چقدر است

هزینه برگزاری وبینار بسته به عوامل مختلفی مانند تعداد شرکت کنندگان، تجهیزات مورد استفاده، پلتفرم مورد استفاده و مدت زمان رویداد و بسیاری موارد دیگر متفاوت است. متأسفانه، استارتاپ ها یا کسب و کارهای کوچکتر ممکن است متوجه شوند که برنامه ریزی و برگزاری وبینارها می تواند پرهزینه باشد. با این حال، بدون به خطر انداختن نیاز و کیفیت یک وبینار، راه‌حل‌هایی برای این محدودیت‌های بودجه وجود دارد.

رعایت موارد زیر می توانند به شما در برگزاری وبینارهای مقرون به صرفه کمک کنند:

نکاتی جهت برگزاری وبینارهای مقرون به صرفه

تعداد شرکت کنندگان

نیازی نیست تعداد شرکت‌کنندگان را در اولین وبینار خود افزایش دهید. هر سرنخ، حتما خوب نیست. با تمرکز بر جذب سرنخ های با کیفیت، هزینه های خود را کاهش دهید. ممکن است تخمین تعداد شرکت‌کنندگان احتمالی کمی چالش برانگیز باشد، اما می‌توانید منتظر بمانید تا زمانی که افراد شروع به ثبت‌نام کنند قبل از اینکه به هر بسته وبینار متعهد شوید.

تجهیزات

شما نیازی به راه اندازی یک استودیو کاملا جدید با تجهیزات گران قیمت ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتاق آرام و مساعد و تجهیزات با کیفیت است.

در زیر برخی از تجهیزاتی که برای شروع وبینار به شما نیاز دارید آورده شده است:

کامپیوتر یا لپ تاپ

شما ممکن است قبلا کامپیوتر یا لپ تاپ داشته باشید گرچه ممکن است آنها ارتقا دهید، به خصوص اگر احساس می کنید آنچه اکنون دارید نمی تواند در آینده از رویدادهای حرفه ای مانند وبینارها پشتیبانی کند.

میکروفون ها

مانند وب‌کم‌ها، اکثر رایانه‌های ما از قبل یک میکروفون داخلی دارند. حتی وب کم هایی که ما پیشنهاد می کنیم دارای میکروفون داخلی هستند. اما به طور معمول، این میکروفون‌ها تمام صدای اطراف شما را می‌گیرند و ممکن است بر تجربه تماشای شرکت‌کنندگان تأثیر منفی بگذارند، برخلاف میکروفون‌های خارجی که قادر به فیلتر کردن نویز پس‌زمینه هستند و در نهایت تجربه لذت‌بخش‌تری را به مخاطب ارائه می‌دهند.

هدست

اگر امیدوارید که به طور مرتب مهمانان یا سخنرانان را به وبینارهای خود دعوت کنید، ممکن است هوشمندانه باشد که روی یک هدست خوب سرمایه گذاری کنید تا صدای بازخورد را به حداقل برسانید و به شما امکان ضبط ارائه را بدهد. میزبان یا مجری به هدست نیاز دارد، یا هدست تلفن اگر وبینار شما از خط کنفرانس تلفنی استفاده می کند، یا هدست رایانه اگر پلت فرم شما از صدای وب یکپارچه استفاده می کند.

وبکم

بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای وب‌کم داخلی هستند، اما مانند میکروفون‌ها و هدست‌ها، می‌توانید برای اهداف حرفه‌ای آن را به دستگاهی مطمئن‌تر ارتقا دهید.

هنگام بررسی گزینه های نرم افزار خود، باید این موارد را از خود بپرسید:

  • چند شرکت کننده را پیش بینی می کنم؟
  • من می خواهم این وبینار چقدر طول بکشد؟
  • واقعا به چه ویژگی هایی نیاز دارم؟
  • کیفیت صدا و تصویر چطور است؟
  • سهولت استفاده به خصوص برای شرکت کنندگان چگونه است؟
  • آیا می‌توانیم میزبان رویداد باشیم یا نیاز به کمک شخص ثالث وجود دارد؟

مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد خدمات وبیناری که می خواهید خریداری کنید به این سؤالات پاسخ داده شود. درباره گزینه های موجود تحقیق کنید، آنها را جمع آوری و مقایسه کنید. همیشه عواملی را که در حین انجام این کار در نظر می گیرید در نظر داشته باشید. با بررسی نظرات و توصیفات، آنها را بیشتر محدود کنید. همچنین، ممکن است بخواهید به سراغ یک سرویس یا پلتفرمی بروید که حداقل سه بسته قیمت متفاوت را ارائه می دهد.

آنک؛ سامانه برگزاری جلسات، وبینارها و کلاسهای آنلاین
نرم افزار برگزاری وبینار

اتصال به اینترنت قوی

این عامل مهم است زیرا ثبات وبینار شما را تعیین می کند. اتصال ضعیف اینترنت می تواند جلسه را مختل و به تاخیر بیاندازد و باعث ناراحتی همه شود. حداقل سرعت اینترنت که باید در نظر بگیرید حدود 25/10 مگابیت در ثانیه است، یعنی 25 مگابیت در ثانیه دانلود و 10 مگابیت در ثانیه آپلود. از ابزار تست سرعت برای بررسی سرعت اینترنت خود استفاده کنید.

دمو رایگان

از خدماتی که دمو رایگان ارائه می‌دهند استفاده کنید تا بتوانید آن را آزمایش کنید و بعد از آن بهتر تصمیم بگیرید. تا جایی که می توانید اجرای دقیق را برنامه ریزی و میزبانی کنید تا مطمئن شوید که با پلتفرم راحت هستید و هرگونه سوال حل نشده یا مشکل فنی را حل کنید.

سخنران داخلی

اگر تازه شروع به کشف ادغام وبینارهای مقرون به صرفه در کسب و کار خود کرده اید، نیازی نیست بیشتر به دنبال سخنران باشید. افراد متخصص در موضوعات تحت پوشش شرکت را به حداکثر برسانید و با آنها برای ایجاد محتوای وبینار قابل اعتماد همکاری کنید. اگر مهارت های ارائه عالی داشته باشند، می توانند وبینار را نیز برگزار کنند.

تحقیق و پژوهش

بررسی کنید که رقبای شما چگونه این کار را انجام می دهند. مشاهده کنید که چه چیزی برای آنها بهتر است و با تیم خود ملاقات کنید تا ببینید از چه راه هایی می توانید تطبیق دهید و آن را برای کسب و کار خود نیز تغییر دهید.

در دسترس بودن بر حسب تقاضا

بسیاری از خدمات وبینار این امکان را برای شما فراهم می کند که ارائه خود را به صورت زنده ضبط کنید. این به افراد دیگر این فرصت را می دهد تا هر زمان که خواستند آن را به صورت درخواستی تماشا کنند. برخی از افراد ممکن است زمان حضور در ارائه زنده را نداشته باشند اما ممکن است در واقع به محتوا علاقه مند باشند. به آنها فرصت دهید تا به وبینار شما نیز دسترسی داشته باشند.

با پیروی از این نکات و پیشنهادات، می‌توانید انتظار داشته باشید که وبینارهای مقرون‌به‌صرفه‌ای برگزار کنید و هزینه برگزاری وبینار را کاهش دهید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
آیتکس 1402

رایگان ثبت نام کنید

درخواست سرویس ابری